Hervormde Gemeente Schelluinen

Onze gemeente is een kerkelijke gemeente binnen de Protestantse Kerk in Nederland (PKN). Wij zijn een geloofsgemeenschap die bestaat uit Christenen die geloven dat God onze Vader is en Jezus Christus de enige Weg en de Bron voor ons leven is. Wij geloven dat dit evangelie, ook nu nog de belangrijkste boodschap ter wereld is.

Historie
Als u meer informatie wilt over de historie van onze gemeente verwijzen wij u door naar de pagina Historie.

De dienst op zondag.
Iedere zondag bent u van harte welkom in de dorpskerk van Schelluinen. Wanneer u de kerk binnen stapt en een dienst wilt bijwonen, voelt dat wellicht wat vreemd tussen de anderen. U bent misschien ook net iets anders gekleed. Laat u zich daardoor echter niet bezwaard voelen. Voor God bent u geen vreemde. Daarom: U bent van harte welkom in onze dorpskerk! Want dit is de plaats, waar wij God en elkaar mogen ontmoeten.

Wanneer u hier voor het eerst komt, is het fijn om te weten wat u in een kerkdienst kunt verwachten. Voor informatie over het verloop van de dienst en de liturgie verwijzen wij u door naar de pagina: Diensten > De kerkdienst.

In de hal van de kerk liggen Bijbels en liedboeken voor u klaar. Achterin die Bijbel vindt u de psalmen die we tijdens de dienst zingen. Op de borden voorin de kerk staat welke psalmen/ liederen in de dienst gezongen worden.