Diaconaal Maatschappelijk Werk

in Alblasserwaard en Vijfheerenlanden

DMW (Stichting Diaconaal Maatschappelijk werk) Alblasserwaard & Vijfheerenlanden is in 1996 opgericht door een aantal diaconieën uit de regio. Zij signaleerden een grote behoefte aan identiteitsgebonden hulpverlening bij psychische, relatie-en opvoedproblemen. De stichting is een samenwerking aangegaan met Stichting Schuilplaats. De gesprekken vinden plaats in Sliedrecht.

Hulpaanbod:

De psychosociaal hulpverleners van Stichting Schuilplaats helpen je om zicht te krijgen op de problemen die je ervaart. We helpen je bij het onderzoeken van oorzaken en gevolgen en bij het scheppen van orde. De problemen die je ervaart zijn van invloed op jou als individu en op de verbinding die je ervaart in relaties, zoals binnen het gezin, in vriendschappen,  je  huwelijk of relatie of op school/studie. Samen werken we toe naar het creëren van balans en zekerheid in je  leven die helpen om met de problemen die je ervaart om te kunnen gaan.

Hulpverlening:

We beiden hulp door middel van individuele begeleidingsgesprekken, relatietherapiegesprekken, digitale ondersteuning of groepscursussen. Soms kan er sprake zijn van rond-de-tafel-gesprekken met meerdere gezinsleden of mensen uit jouw omgeving. Wanneer meerdere hulpverleners betrokken zijn of overige betrokkenen, kunnen we regie voeren in samenwerking met het Sociaal Team / Centrum voor Jeugd en Gezin. De psychosociaal hulpverlener stemt dit allemaal met jou af. Dat geldt ook voor de duur en de werkwijze om jouw leerdoelen te helpen bereiken.

Kosten en vergoedingen:

Voor onze stichting ontvangen we structurele bijdragen van de participerende kerken uit de regio Alblasserwaard en Vijfheerenlanden en van een aantal burgerlijke gemeenten. Dit betekent dat voor inwoners van de gemeenten Hardinxveld-Giessendam, Molenlanden, Vijfheerenlanden en Sliedrecht de hulpverlening kosteloos is.

Aan inwoners van burgerlijke gemeenten die onze stichting niet structureel subsidiëren wordt een eigen bijdrage voor de hulpverlening van € 25,00 per gesprek gevraagd. Er kunnen echter omstandigheden zijn, waardoor je niet in staat bent om dit bedrag te betalen. Wanneer dit op jou van toepassing is, hebben we graag contact met je om samen naar een oplossing te zoeken, zodat we toch van betekenis voor je kunnen zijn. Voor alle inwoners geldt, indien je niet in staat bent om naar de locatie te komen, kunnen wij (in noodzakelijke situaties) bij je thuis komen. Hiervoor geldt dan een reiskostentarief van € 0.39 per gereden kilometer.

Meer informatie:

De hervormde gemeente te Schelluinen is aangesloten als participant binnen DMW Alblasserwaard en Vijfheerenanden.

Voor meer informatie of aanmelden voor een gesprek kunt u contact opnemen met de diaconie of kijk op de website van DMW:

www.dmw-av.nl

of