SchuldHulpMaatje

Als je in de schulden zit, heb je iemand nodig die in je gelooft en je helpt. Zonder te oordelen, maar gewoon met je aan de slag gaat om weer financieel orde op zaken te stellen. Daarvoor is schuldhulpmaatje opgericht.

Het is niet nodig machteloos toe te kijken als iemand financiële problemen heeft of schulden. SchuldHulpMaatje is de juiste partner voor hulp op maat bij schulden. Verschillende kerken zijn bij deze stichting aangesloten, waaronder ook de Hervormde gemeente Schelluinen.

Kerk zijn midden in de samenleving

Schulden, armoede, we zien het overal om ons heen. Maar liefst één op de vijf huishoudens heeft te maken met (dreigende) financiële problemen. Ook in de omgeving van uw kerk. Daarom heeft de diaconie van de Hervormde gemeente Schelluinen besloten zich aan te sluiten bij SchuldHulpMaatje.

Het doel:

Alles wat SchuldHulpMaatje doet is erop gericht om mensen met (dreigende) schulden vroegtijdig te bereiken en hulp te bieden via internet en met getrainde vrijwilligers, die deskundig en op persoonlijke wijze kunnen helpen naar een schuldenvrij leven. Begeleiding in gedragsverandering en financiële zelfredzaamheid staan daarbij centraal.

Wat doen zij?:

-       Bijdragen aan schuldenvrij leven van mensen

-       Voorkomen en duurzaam oplossen van schuldproblematiek

-       Hulp vanuit verbondenheid tussen mensen

-       Vroegtijdig bereiken van mensen in dreigende financiële nood

-       Goed opgeleide vrijwilligers inzetten wiens hulp aanvullend is op die van professionals

Kernwaarden:

Het uitgangspunt is, dat elk mens waardevol is en een uniek en geliefd schepsel van God, gelijkwaardig aan ieder ander.

De cultuur binnen SchuldHulpMaatje wordt gekenmerkt door onze kernwaarden. Die waarden komen tot uitdrukking in de basishouding van de Maatjes, de coördinatoren, de landelijke en lokale bestuurders en de medewerkers van het Landelijk Servicepunt:

Meer informatie?:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de diaconie van de Hervormde gemeente Schelluinen of kijk op de website van SchuldHulpMaatje: https://schuldhulpmaatje.nl/