U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Onze visie

Jezus Christus is de Bron van waaruit wij mogen leven. Hij maakt zich bekend als de Schenker van levend water (Johannes 4) en Deler van levend brood (Johannes 6). Het is van levensbelang dat we persoonlijk en als gemeente en steeds weer teruggaan naar deze Bron van leven. Dan heeft ons leven toekomst en heeft onze gemeente vitaliteit. Als gemeente zijn wij leden van het Lichaam van Christus. Wij mogen delen in Zijn genade. Hij zelf is het levende brood en het levende water.
Wie van dat brood eet en van dat water drinkt zal nooit meer honger en nooit meer dorst hebben. Het is belangrijk dat er niet alleen over dit brood en water gesproken wordt, maar dat het ook gegeten en gedronken wordt. Het is van levensbelang.

Het kerkgebouw is de plaats waar de gemeente samenkomt om zich te laten voeden vanuit Gods woord. Daar mogen we God ontmoeten en wordt het evangelie van levend brood en water verkondigd. Tijdens de samenkomsten hebben we als leden van Christus gemeenschap aan elkaar. Dit wordt zichtbaar in het lezen van de Heilige Schrift, de verkondiging van het evangelie en in de bediening van de sacramenten: de Heilige Doop en het Heilig Avondmaal.  Tevens is er de dienst van lofzang en gebed en de dienst van barmhartigheid en gerechtigheid (Kerkorde art. VII). Hierdoorheen wordt onze relatie met God gewekt en gevoed, de verschillende elementen zullen dan ook inhoudelijk hieraan dienstbaar moeten zijn.

Gaat u akkoord?